Pași spre sănătate

  Probabil că ai observat și tu până acum că nu este deloc ieșit din comun ca medicul să îți “prescrie pe rețetă”, pe lângă tratamentul medicamentos, și mersul pe jos. 

   Ei bine, această activitate minimalistă, pe care o practici de la vârsta de aproximativ un an, este considerată a fi drept „cel mai apropiat lucru de un medicament minune de care dispunem”.

   De ce?

  • Mersul pe jos este o modalitate excelentă de a îți îmbunătăți sau de a-ți menține starea generală de sănătate. 
  • Cu doar 30 de minute în fiecare zi: 

             – creștem capacitatea cardiovasculară; 

             – întărim oasele;

             – reducem excesul de grăsime corporală;

             – creștem puterea și rezistența musculară;

             – reducem riscul de a dezvolta afecțiuni precum boli de inimă, diabet de tip 2, osteoporoză și unele tipuri de cancer

  Spre deosebire de alte pasiuni și activități de recreere, tot ce trebuie să investești în acesta este puțin timp și energie !!!

    Activitatea fizică nu trebuie să fie viguroasă sau efectuată pentru perioade lungi de timp pentru a-și arăta rezultatele în ceea ce privește stabilitatea ta emoțională, psihică și fizică. 

   De altfel, nici nu trebuie să îți faci griji în privința stabilirii unui program strict în ceea ce privește „antrenamentele”. Poți ieși oricând și oriunde, indiferent de ritmul tău, pentru a parcurge câțiva pași spre sănătate.

   Mersul pentru distracție și fitness nu se limitează la plimbarea singură pe străzile din cartierele locale.

   Există diverse cluburi, locații și strategii pe care le poți folosi pentru a face mersul pe jos o parte plăcută și socială a stilului tău de viață.

  • Invită-ți un prieten să iasă cu tine la o plimbare, mai ales în zilele însorite. 
  • Deplasează-te cu mașina doar dacă știi că ai distanțe extrem de mari, în rest, încearcă să faci câțiva pași pe jos. 
  • Explorează zone noi, pe care ți-ai dorit să le vezi, dar nu ai avut ocazia încă.

 

   Vei constata pe prcurs că în timp ce mergi, mintea ta va deveni mult mai relaxată, chiar și dacă să zicem că te grăbești extrem de tare ca să ajungi într-un anumit loc. 

   Acest tip de mișcare îți va stimula creierul să mediteze asupra gândurilor tale și să ia anumite decizii, care poate înainte ți s-ar fi părut imposibile, iar la finalul zilei, pacea survenită în urma celor câteva minute de mișcare te vor ajuta să te bucuri de o seară lipsită de griji.

  Spune adio stilului de viață inactiv și stresului acumulat de-a lungul unei zile. 

   Începe prin a face “pași mici” pentru a te obișnui. 

   Trăim într-o perioadă digitalizată, iar aplicațiile de health sunt nelipsite de pe gadget-urile noastre, profită de acest aspect. Dacă nu reușești să faci cei 6000 de pași indicați pe zi, încearcă să ajungi măcar până la un sfert sau o treime din ei.

   Mișcarea regulată, mai ales atunci când este realizată cu atenție, îți oferă oportunitatea de a simți fiecare senzație din corpul tău în timp ce se mișcă prin spațiu. 

        – Când ai observat ultima dată cum piciorul tău se adaptează automat la teren neuniform? 

         – Sau cum brațele tale se mișcă la fel de contragreutate pe măsură ce mergi? 

  • Nu te grăbi. 
  • Mergi natural.
  • Stabilește-ți propriul ritm. 
  • Acordă atenție senzațiilor pe care le simțiți fizic în timpul mersului. 
  • Alege-ți câte un punct focal la un moment dat și rămâi acolo, permițându-ți să-l experimentezi pe deplin.

   După o sesiune de mindful walk sau o simplă plimbare, oprește-te pentru o clipă pentru a-ți observa din nou respirația și rulează o altă scanare rapidă a corpului.

   Te simți diferit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sunt Andra, supraviețuitoare a comportamentelor distructive, a limbajului de ură față de propria persoală, care a fugit cât a putut de departe de Iubirea de Sine și a suferit de obezitate și anxietate.

Arhivă
Categorii

Care sunt rănile tale emoționale care îți afectează relația cu mâncarea?

Abonează-te și vei primi pe e-mail, minicursul cu pașii urmați de mine !