În mintea ta e doar mâncare

   Pe parcursul drumului tău până aici ai avut de depășit numeroase obstacole; unele au fost mai ușoare, altele ți-au dat poate mai multe bătăi de cap; iar una cu precădere îți mai dă târcoale din timp în timp pentru a-ți testa voința și stabilitatea.

   Ai reușit deja să îți schimbi modul alimentar, ceea ce ți-a influențat totodată și starea psihică, nu doar fizică. Îmi pot imagina cât de fericită trebuie să fii știind că ai reușit să iei atitudine pentru binele sănătății tale.
Însă, pe lângă toate aceste formalități, sunt convinsă că din timp în timp, se mai ivește în mintea ta fraza „aș mânca ceva bun, poate ceva dulce sau ceva de ronțăit”. Și în ciuda faptului că încerci să ignori acest gând, el îți reapare în minte, mai ales la ceas de noapte.

   „Trebuie să nu mă mai gândesc la mâncare, asta e soluția.”

   „Dar cum?”

   Asta e o întrebare pe care pot să pariez că și-a pus-o orice femeie măcar o dată în viață. Pentru că măcar o dată în viață ai simțit că ți se face foame exact când te-ai băgat în pat sau imediat după.

   Și vinovăția!… Vinovăția care s-a băgat și ea cu tine în pat, imediat cum ai dus ceva de mâncare în gură. Te simți vinovată fără să știi exact de ce, dar, în principiu, știi și tu că nu este indicat și nici în regulă să mănânci târziu în noapte.

   Stop! Hai să lămurim!

   Mâncarea este necesară ca noi să trăim, și este, de asemenea, de cele mai multe ori, extrem de delicioasă. Cu toate acestea, uneori poate fi dificil să nu te mai gândești la mâncare. iar acest lucru îți poate da peste cap ziua fără ca tu să realizezi acest lucru.

   Deci, cum oprești sau încetinești aceste gânduri?

   1. Identifică tiparele și declanșatoarele 🤡

   Unul dintre cele mai mari secrete pentru controlul gândurilor tale despre mâncare este înțelegerea a ceea ce declanșează gândurile și comportamentele tale despre mâncare.

   Atât de multe lucruri te pot îndemna să focusezi mintea pe felurile tale favorite sau pe gustările perfecte pentru o seară de film și, adesea, sunt unice pentru tine. Pentru a găsi o soluție, trebuie să identifici sursa tuturor acestor gânduri.

   Realizez că tot ce spun sună foarte ușor și că procesul în sine este mult mai anevoios, însă nu este imposibil. Încearcă să cauți adânc în interiorul tău și vei găsi soluția sau răspunsul la așa zisa problemă.

   Aspecte ce pot declanșa gândul la mâncare:

  • stres
  • plictiseală
  • sentiment emoțional
  • văzând alți oameni mâncând
  • vorbind despre mâncare cu familia sau prietenii
  • reclamele pentru alimente.

   2. Ia-o ușor cu tine 🥰

   Fiecare dintre noi are o relație unică cu mâncarea personală și complexă.
   
   Poate dura ceva timp pentru a înțelege pe deplin propria ta relație cu mâncarea și, în acest proces, poate fi ușor să lași să se acumuleze sentimente de vinovăție, vină sau frustrare atunci când gândul la mâncare te doboară.
 
   În loc să pui presiune pe tine și să te învinovățești pentru gândurile tale, încearcă să navighezi printre ele și să înțelegeți de ce și cum apar.

   3. Păstrează un jurnal alimentar 📒

   Păstrarea unui jurnal dedicat alimentelor nu este doar o modalitate de a monitoriza ceea ce ajunge în stomacul tău, ci și o modalitate de a înțelege mai bine gândurile și sentimentele tale despre mâncare.

   Încearcă să utilizezi un jurnal alimentar timp de cel puțin o săptămână. Notează tot ceea ce mănânci și notează orice potențial declanșator din jurul tău în momentul în care mănânci, cum ar fi cum te simți, unde te afli și cu cine ești.

   4. Bea suficientă apă 🥏

   A rămâne hidratată este esențial pentru sănătatea ta generală. Aportul de apă consumat pe parcursul unei zilei poate suprima pofta de mâncarea continuă, ceea ce înseamnă că îți poate influența și planul psihic în ceea ce privește gândurile tale.

   5. Învață să lași gândurile să treacă 🧘‍♀️

   Unele gânduri despre mâncare sunt doar temporare. Iar dacă observi că ele apar, cu toate că știi că nu îți este foame, poți încerca să îți focusezi atenția asupra altceva.

  • fă o plimbare
  • bea un pahar cu apă
  • citește ceva care te interesează
  • lucrează la hobby-ul tău preferat
  • meditează câteva minute
  • scrie un jurnal despre cum te simți

   6. Mănâncă mindful 🧩

   Mâncatul conștient este o tehnică caracterizată prin faptul că ești prezent și conștient de experiența completă a minții și a corpului pe care o ai în timp ce mănânci.

   Această tehnică are multe beneficii pentru sănătatea ta, dintre care unul este să înveți să răspunzi pozitiv la indicii de mediu care declanșează gânduri despre alimente.

   Așadar:

  • mănâncă încet
  • elimină distragerile
  • acordă atenție culorilor, parfumurilor, texturilor și aromelor alimentelor
  • ascultă-ți corpul.

   Ia aminte: A te gândi la mâncare este normal și face parte din a fi om.

   Nu pune prea multă presiune pe tine sau corpul și mintea ta. Gândurile tale sunt doar mesaje din partea organismului tău. Ascultă-le cu atenție și încearcă să le înțelegi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sunt Andra, supraviețuitoare a comportamentelor distructive, a limbajului de ură față de propria persoală, care a fugit cât a putut de departe de Iubirea de Sine și a suferit de obezitate și anxietate.

Arhivă
Categorii

Care sunt rănile tale emoționale care îți afectează relația cu mâncarea?

Abonează-te și vei primi pe e-mail, minicursul cu pașii urmați de mine !