Blocaje în slăbit și tipuri de foame

Știai și tu povestea aia, că atunci când ești furioasă, anxioasă, intri în prima cofetărie, sau pe la KFC sau te bagi într-o găleată mare de înghețată? Te-ai întrebat de ce? Ce instinct și ce anume dictează comportamentul acesta? 🍨

       E interesant că nu îți spun înca nimic de mâncare, că nu te pun la vreo dietă sau nu te trimit ACUM sa iți dai suflul pe la sala…..așa e? 
 

   Draga mea, cred că a venit momentul să mergem mai departe de atât ! Rețeta asta e deja eșuată, cred că ți-ai demonstrat de câteva ori bune că nu merge, că nu de acolo vine problema și că poate ar fi cazul să schimbi puțin perspectiva.

   Dacă îți aduci aminte, ți-am spus că m-am chinuit ani buni, mă chinuiam pe mine  cu diete și sport, cu sălățică, dar defapt mă umflam cu griji pe suflet și asta s-a văzut și pe mine. Păstrez pe mai târziu discuția despre hrană, despre cum poți să faci un aliat din ea, dar ca să ajungi acolo, ai nevoie de un status mental complex.

Pentru că sunt convinsă că nimeni nu ți l-a spus vreodată, poate ți-a dat doar frânturi, din care a reieșit că ești vinovat și că tot ce e urât în viața ta, ți se datorează 100%. Așa este…dar asta pentru că nu ai știut ce să faci, pentru că nu ai fost învățat, 🏌️‍♀️deci vinovăție zero te rog !!! 

 

   Am să te duc puțin în zona de fizic și revenim după la emoții. Creierul tău are o inteligență aparte, am să îți vorbesc puțin despre asta într-un mod accesibil. El e obișnuit cu rutina și întergistreaza orice comportament cu consecințele sale.
Dacă ai avut încercări eșuate în a slăbi, el le cunoaște și știe clar ce va urma, astfel că intră în panică, într-o stare pe care el o percepe ca fiind durere și de la asta, trece automat în foame. 

         FOAMEA = cel mai bun instinct de supraviețuire 

E defapt o senzație sănătoasă, pentru că este responsabilă cu producerea de energie, care este o sursă de fericire, deci o emoție pozitivă. Cu cât aduci în corp mai multă energie, cu atât ești doritor de experiențe noi și acțiuni noi, ai poftă de viață și trăiești totul la intensitate maximă.

În momentul în care energia scade, starea de fericire se diminuează, iar corpul pentru că așa este învățat, are tendința să revină la mâncare, pentru că știe că aia e principala sursă de energie.

Foamea irațională, are și un fundament fizic și unul sufletesc. Nu avem 100% din una sau din alta, ci ele merg combinat și NU funcționează independent decât în cazuri excepționale.

Din energie, corpul își creează sisteme noi, astfel la nivel celular apare inițial senzația de poftă, de lipsă de control. Noi nu suntem făcuți să consumăm hrana pe care o consumăm acum în zilele noastre, deci clar avem nevoie de un alt tip de material decât cel pe care îl înghițim, pentru că nu știm exact din junk food câtă hrană ajunge corect în celule și automat ceea ce mâncăm nu ajută la regenerarea corpului.

   Din asta este nevoie doar să înțelegi că e nevoie să selectezi ceea ce mănânci și să fii cât mai aproape de natură, pentru a ajuta corpul să se poată reconstrui, pentru că asta este îndatorirea lui principală.

Digestia e consumatorul cel mai mare de energie, iar astăzi, corpul digeră mai mult decât ar mai putea să facă și altceva pentru a te susține în viața de zi cu zi.

Atunci când alimentația se aliniază nevoilor corporale, crește și energia. Pe măsură ce corpul este hrănit sănătos, celula se hrănește sănătos și nu mai plânge nimeni după mâncare. Cu cât ești mai bine hrănit în celule, cu atât ajungi să vezi cum abordezi partea emoțională.

Foamea este de mai multe tipuri

  • Foamea legată de sete
  • Foamea nutritivă
  • Foamea legată de varietate
  • Foamea emoțională
  • Foamea legata de glicemia scazută
  • Foamea legată de stomacul gol

Acum vreau să îți vorbesc puțin despre foamea emoțională, pentru că este cam cel mai complex mecanism și cel mai dificil de rezolvat și înțeles, de restul poate ai mai auzit, dar nu vreau neapărat să pun accentul pe ele acum.

   Societatea în care trăim nu sprijină traiul sănătos. Magazinele oferă variante multiple de hrană, variată dar să te uiți de curiozitate în jur să vezi, cam ce procent de hrană dintr-un supermarket, este într-adevăr mâncare sănătoasă. Maxim 20%. Prietenii de regulă, se obișnuiesc cu tine la băute, să gătești bine sau să iasă cu tine în oraș.

   De sărbători te cheamă părinții și rudele la masă și Doamne ferește să nu mănânci din toate, că deja ești oaia neagră.

Când m-am apucat de programul de psihologie a slăbitului și am început să am rezultate, eram discutată pe la colțuri că nu mai mâncam prost și că la o masă copioasă, sunt selectivă.  Am ajuns să invoc motive medicale ca să pot supraviețui într-o sindrofie, pentru că riscam din nou să fiu ținta unui bullying, de data asta pentru că îmi permiteam să fac ceva diferit.

Nu toți prietenii te aplaudă dacă vrei să faci ceva sănătos cu viața ta, mulți or să te blameze că nu mai bei alcool, că nu fumezi că ai devenit deodată mai fraier și atunci rămâne să îți asumi zona asta lipsită de confort pentru o vreme, până ce nu mai ești subiect de discuție. Cam asta e cu societatea, te întreține la nivelul de om gras, inflamat și distractiv.

Mediul în care trăim este un mediu obezogen !🥐

Ce tocmai ți-am spus, a dus la acea obișnuință de a fi într-un cerc vicios în care nu știi ce faci.

Un tramvai numit…..VOINȚĂ

Cuvântul acesta, este țapul ispășitor al curelor de slăbire. Există multe persoane cu voință nativă, care este de neîntrecut, dar majoritatea oamenilor NU fac parte din categoria asta.

Voința NU este cheia unui stil de viață sănătos…pam pam, pentru că ea intervine doar pe moment, când vine vorba de alegeri.

Dacă ești pe teritoriul unei certitudini și nu ai ceva de ales, atunci nu ești în zona voinței, pentru că ea acționează doar pe partea conștientă a minții tale, ca un salt imediat și pe termen scurt.

Asta este partea din creier care vrea să slăbească, vrea să fie fericită să nu mai fie anxioasă, cea responsabilă cu gânditul rațional.

  Îți dau un exemplu, de câtă voință ai avut nevoie ieri să nu ataci pe cineva pe strada? …îți spun eu, nici măcar nu ți-a trecut prin cap. Așa e și cu slăbitul și acest tramvai numit voință, care are distanțe scurte de parcurs pe anumite destinații setate deja conștient de către tine

Partea din creier care e conectată cu supraviețuirea fizică și sufletească, e cea subconștientă și reprezintă vreo 95%. Partea asta nu ține de voluntar, ci de pierderea controlului, de digestie, de respirație. Ea e responsabilă cu exprimarea SINELUI, ceea ce pentru om este fericire.

🔆  Deci care este responsabilitatea creierului?

Să te ducă din durere în plăcere, în Bliss Point ( gras, sărat, dulce) să definească fericirea supremă prin calea cea mai cunoscută de el încă din primii tăi ani de viață, calea sigură a mâncatului compulsiv care nu are încă făcute căi de ieșire lăturalnice.

Stresul, frica, îndoiala, certurile sunt asimilate durerii. Tot mecanismul acesta aruncă voința la gunoi, iar când mănânci simți că te liniștești.

Abținerea de la mâncare, este tot durere, si cazi tot în plăcerea mâncatului, pentru ca abținerea este privită ca pe ceva pe termen lung, iar creierul se teme de asta, apasa butonul de panica și de aceea mereu eșuezi.

Soluția este să …creezi o cale de ieșire de pe drumul acela de care spuneam mai sus, acela lung plin de semafoare Roșii la care nu te mai oprești.

Subconștientul adoră tot ce este familiar, cunoscut și ușor de controlat, iar obiceiurile noi, înseamnă părăsirea zonei de confort, însă doar așa se poate săpa un nou tunel neuronal, un drum nou, pe care să setezi lucrurile așa cum este mai bine pentru tine să ieși din gaura neagră.

Cum faci asta?🖋

Prin exercițiul următor: mergi și iei un caiet, și ca dățile  trecute, e nevoie de notițe.
-O listă cu lucrurile pe care le poți face pe loc, în momentul în care apare senzația aia de necontrolat, foamea/pofta irațională.

-Vreau să înveți să înlocuiești obiceiul mâncatului cu ceva plăcut, poate nu la fel de plăcut, dar să îți creeze cât de cât o plăcere.

-Caută variantele cele mai bune pentru tine, scrie-le. Eu sunam pe cineva, mă puneam pe citit, mă îmbrăcam să ies afara să mă plimb, desenam o mandala sau făceam ceva creativ să scot creierul din durere prin ceva NOU.

– Acest nou NU trebuie să fie nimic alimentar, nici ceai nici cafea, ci o ACȚIUNE, de aceea este bine să le notezi, să le ai la îndemână și imediat să le pui în aplicare.📖

Spune-mi, tu la ce soluții ai apelat în momente de poftă irațională?

           
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt Andra, supraviețuitoare a comportamentelor distructive, a limbajului de ură față de propria persoală, care a fugit cât a putut de departe de Iubirea de Sine și a suferit de obezitate și anxietate.

Arhivă
Categorii

Care sunt rănile tale emoționale care îți afectează relația cu mâncarea?

Abonează-te și vei primi pe e-mail, minicursul cu pașii urmați de mine !