Trebuie să te odihnești

   Atunci când vine vorba despre stilul de viață sănătos, menținerea greutății sau pierderea kilogramelor în exces, nu putem vorbi doar despre alimentație, ci despre un întreg ansamblu de factori, strâns conectați între ei. 

   Și aici mă refer la:

  • alimentația sănătoasă
  • activitatea fizică
  • echilibrul psiho-emoțional
  • somn.

   Somnul sănătos constă în trei criterii: 

   1. Cantitatea

   Un adult sănătos are de nevoie în medie de 7-8 ore de somn/noapte, dar desigur, acest aspect poate varia de la persoană la persoană.

   2. Calitatea

   Pentru a beneficia de un somn sănătos este importantă evitarea consmului de alcool, cafeină și tutun, seara. 

   Mai mult, absența luminii și a zgomotelor contribuie la îmbunătățirea calității somnului.

   3. Regularitatea

   Somnul sănătos face parte din rutina zilnică. 

   Încearcă să îți formezi o rutină în care să te culci și să te trezești constant la aceleași ore. 

   Astfel că, dacă tu nu ai un program de odihnă constant și regulat:

  • randamentul tău pe parcursul unei zile va fi mult mai scăzut
  • vei fi tentată să faci alegeri mult mai nepotrivite în ceea ce privește alimentația
  • nu vei mai avea suficientă anergie pentru a face mișcare.
 
   Există variate metode prin care ai putea să îți reglezi și să îți îmbunătățești somnul, mai ales în cazul în care ești determinată să elimini surplusul de kg:

   1. Menține un program regulat de somn:

  Oscilațiile mari în ceea ce privește orele de somn sau încercarea de a recupera nopți nedormite sau târzii poate aduce modificări asupra metabolismului și reduce sensibilitatea la insulină, facilitând creșterea glicemiei.

   2. Dormi într-o cameră întunecată:

  Expunerea la lumină artificială în timpul somnului, cum ar fi un televizor sau o lampă de noptieră, este asociată cu un risc crescut de creșterea în greutate și obezitatea.

   3. Nu mânca imediat înainte de culcare

   În timpul serii, evită cofeina, alcoolul și mesele mari, cu un conținut ridicat de grăsimi.

    4. Urmează o rutină

   Scopul tău să te ridici din pat dimineața și să te culci noaptea în aceeași oră în fiecare zi

   6. Redu stresul prin meditație, respirație profundă și alte exerciții de relaxare

   7. Acordă 30 de minute zilnic pentru exercițiu și activitate fizică

   Dieta și exercițiile fizice reprezintă doar o mică parte din puzzle-ul de slăbit. 

   Dacă ai parte de un program de odihnă adecvat și de calitate seară de seară, poți influența și numărul indicat pe cântar.

   Nu te aștepta ca după o zi sau două să obții rezultate drastice, acest întreg proces, alături de un regim alimentar sănătos și sport, se va putea observa însă în timp. 

   Tot ce trebuie să faci este să ai răbdare și să nu renunți, oricât de dificil ar putea părea uneori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0
    0
    Coșul meu
    Coșul tău este golReturn to Shop